Bezpieczna brama garażowa

Brama garażowa to główne zabezpieczenie przed kradzieżą samochodu. Producenci bram prześcigają się w coraz nowszych technologiach utrudniających sforsowanie wjazdu do garażu. Bramy jednak nie tylko chronią przed złodziejami, ale także mogą stanowić doskonałą barierę, która uchroni przed ucieczką ciepła. Poza tym użycie różnorodnych materiałów umożliwia dopasowanie bramy do wykończenia elewacji budynku, a także otoczenia domu.

Dostępne na rynku bramy garażowe mają rozmaity wygląd. Różnorodność materiałów, kolorów oraz wzorów pozwala dopasować wjazd do garażu do stylu domu i jego otoczenia. Można kupić bramę garażową wykonaną z blachy stalowej, aluminiowej lub zrobioną z drewna. Zarówno bramy stalowe, jak i aluminiowe są zabezpieczone przed korozją. Aby metalowe części nie ulegały rdzewieniu, powinny być ocynkowane.

Materiały do wykonania bramy

Każdą bramę metalową można zamówić w dowolnym kolorze. Najczęściej wybierane są neutralne kolory – biały, szary, czarny, brązowy – ale można także zamówić bramę w kolorze przez siebie dobranym. Dodatkowo dostępne są bramy o różnych fakturach. Bramy segmentowe mogą być gładkie lub zawierać tłoczenia. Do wykonania bram drewnianych wykorzystywane jest lite drewno sosnowe, świerkowe czy dębowe, które następnie się impregnuje. W następnym kroku można drewno bejcować, malować na inny kolor oraz lakierować. Szerokie drewniane deski mogą być różnie ułożone – poziomo, pionowo czy też ukośnie. Drewniana brama garażowa doskonale dopasuje się do stylu każdego budynku. Wykańczając odpowiednio drewno, możemy uzyskać zarówno nowoczesny, jak i tradycyjny wygląd.

Ocieplona brama garażowa

Jeśli garaż jest ogrzewany, należy zadbać o dobrą izolacyjność cieplną. O wyborze bramy z dociepleniem warto także pomyśleć, jeśli garaż nie jest ogrzewany, lecz znajduje się w bryle budynku. Ściana dzieląca część mieszkalną i garaż zwykle ma gorszą izolacyjność niż ściany zewnętrzne, dlatego ciepło z budynku ucieka przez niezabezpieczone pomieszczenie garażowe. Ocieplona brama garażowa, mimo iż jest droższa od nieocieplonej, zmniejszy straty ciepła, co pozwoli obniżyć koszty eksploatacji, a koszt zakupu szybko się zwróci. Poza izolacyjnością bramy garażowej niezwykle istotna jest jej szczelność. Najbardziej szczelne są mniej już dziś popularne tradycyjne bramy rozwieralne, gdyż wiejący na dworze silny wiatr dociska ich skrzydła do ościeżnicy. Z popularniejszych bram za najcieplejsze uważa się bramy segmentowe. Należy jednak pamiętać, że każda źle zamontowana brama będzie zawierała szczeliny, przez które dostawać się będzie zimne powietrze. Duża brama wjazdowa w garażu dwustanowiskowym wymaga precyzji przy wykonaniu. Błędy w montażu wpłyną na pojawienie się kolejnych wad z uwagi na duży ciężar podwójnego skrzydła.

Instalacja przeciwoblodzeniowa

Zimą śnieg oraz mróz może utrudnić wyjazd z garażu. Aby otworzyć bramę rozwieralną, konieczne będzie odgarnięcie śniegu z podjazdu do garażu. Na awaryjność innych typów bram,

szczególnie tych z napędem, może wpłynąć duży mróz, który zamrozi i unieruchomi mechanizm. By uniknąć rano przed wyjazdem do pracy niespodzianek związanych z brakiem możliwości otwarcia drzwi, warto pod progiem i wokoło skrzydła zamontować instalację przeciwoblodzeniową. Uszczelki zamontowane w ościeżnicy ochronią także przed wilgocią i chłodem przenikającym do pomieszczenia garażowego.

Przeszklenia bramy

Bramy garażowe mogą być pełne lub zawierać przeszklenia, dzięki którym pomieszczenie garażowe będzie dodatkowo oświetlone światłem dziennym. Wpłynie to na funkcjonalność garażu, gdyż wchodząc do niego w ciągu słonecznego dnia, nie będzie konieczne włączanie światła. Poza tym w przypadku ewentualnego włamania po zasunięciu bramy garażu z przeszkleniami złodziej forsujący zamek w drzwiach przejściowych do mieszkania będzie widoczny z zewnątrz. Drzwi z przeszkleniami są jednak o wiele droższe od zwykłych, dlatego jeśli chcemy doświetlić garaż, prostszym sposobem będzie zamontowanie w ścianie zwykłego okna lub luksferów.

Komentarze

Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany.