Karta stałego klienta – programy lojalnościowe w sklepach budowlanych

Zakupy w sklepach budowlanych wiążą się z kwotami kilku- a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przeciwieństwie do innych branży, akurat w tej nawet 5% rabatu może być równe większej kwocie. Sprawdziliśmy więc, w których sklepach budowlanych istnieje możliwość założenia karty stałego klienta lub przystąpienia do podobnego programu.

Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia, prawie 41% Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Procent wydaje się duży, jednak – jak się okazuje – maleje z roku na rok. Dla przykładu, podczas poprzedniej edycji badania wartość wyniosła 47%. Jak widać, chętnie uczestniczymy w programach rabatowych, szczególnie gdy chodzi o branżę odzieżową czy spożywczą. W kategorii budowlanej jednak, znajdziemy nieporównywalnie mniejszą liczbę dostępnych programów lojalnościowych, niż w innych branżach. Poniżej znajduje się lista stałych ofert rabatowych sklepów budowlanych, którą przygotowaliśmy kierując się popularnością danej sieci budowlanej oraz jej ogólnokrajowym zasięgiem.

Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia, prawie 41% Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Procent wydaje się duży, jednak – jak się okazuje – maleje z roku na rok.

Wszystkie informacje pochodzą ze stron internetowych sklepów budowlanych lub bezpośrednich stron programów lojalnościowych danego sklepu. Poniższe dane zostały zebrane 16.11.2017 roku. W opisie poszczególnych rabatów znajdziecie Państwo bezpośrednie odnośniki do programów lojalnościowych na oficjalnych stronach sklepów, które zostały wykorzystane w przeglądzie.

Programy lojalnościowe w sklepach budowlanych
Programy lojalnościowe w sklepach budowlanych

Program Sprzedaży Premiowej PSB

Grupa PSB posiada w swojej ofercie kartę stałego klienta. Możemy na niej zbierać punkty, które później zostają wymieniane na nagrody, takie jak: weekend w SPA za 950000 punktów, piła tarczowa BOSCH za 44500 punktów, poziomica laserowa za 16300 punktów czy pistolet do klejenia za 41200 punków.

Czasowo firma organizuje również tzw. „promocje punktowe”, gdzie za zakupy możemy otrzymać podwojoną lub potrojoną liczbę punktów. Poza tym, rejestrując się w programie, możemy liczyć na specjalne promocje okazjonalne za częstotliwość dokonywanych zakupów. Poniżej znajduje się ponadto lista rabatów procentowych (informacja z portalu Bankier.pl), w zależności od wysokości wartości dokonanych zakupów:

  • zakupy od 250 zł wykonane w ciągu 3 miesięcy – 1% rabatu,
  • zakupy od 500 zł wykonane w ciągu 3 miesięcy – 2% rabatu,
  • zakupy od 750 zł wykonane w ciągu 3 miesięcy – 3% rabatu,
  • zakupy od 1250 zł wykonane w ciągu 3 miesięcy – 4% rabatu.

Program lojalnościowy Leroy Merlin

Kartę stałego klienta możemy założyć także w Leroy Merlin. Program lojalnościowy nosi nazwę „Program Lojalnościowy DOM”. W ramach programu uzyskujemy korzyści, takie jak możliwość korzystania z ofert specjalnych wyłącznie dla posiadaczy karty. Ponadto w ramach programu otrzymujemy 5% rabatu powitalnego na jedne zakupy za założenie karty oraz 10% rabatu na całodzienne zakupy (drugi rabat przyznawany jest za każde 1000 punktów na koncie).

1 punkt na koncie przyznawany jest za wydanie kwoty 5 zł. Z kolei w przypadku zakupów z 10% rabatem otrzymamy za każdy punkt 10 zł na karcie.

Oszczędzanie pieniędzy - programy rabatowe w sklepach budowlanych
Oszczędzanie pieniędzy - programy rabatowe w sklepach budowlanych

Karta stałego klienta Jula Club

W ramach przystąpienia do programu lojalnościowego w sklepach Jula, otrzymujemy punkty za każdy zakup. W programie każda złotówka równa się jednemu punktowi przyznawanemu na kartę. Za zebranie 1000 punktów uczestnik programu otrzymuje rabat na kolejne zakupy w sklepie. 1000 punktów uprawnia z kolei do skorzystania z bonu o wartości 10 zł - bon jest ważny przez 4 miesiące. Zakładając kartę Jula Club zyskujemy również dostęp do ofert specjalnych, tylko dla klubowiczów.

Bricoman Program VIP – klient biznesowy

W sklepie Bricoman jest możliwość dołączenia do klubu lojalnościowego VIP, jednak program kierowany jest do klientów biznesowych. W jego ramach członkowie otrzymują wizytówkę Uczestnika na tablicy informacyjnej lub w wybranym sklepie Bricoman oraz wizytówkę firmy na jednym z portali fachowych Bricoman. Dodatkowo dla uczestników aktualne są rabaty przyznawane według liczby zgromadzonych punktów. Każde wydane 1 zł równa się 1 punktowi systemowemu. Za uzbieranie 100 punktów otrzymujemy 1 zł. Ponadto członkowie klubu mają możliwość uczestniczenia w prezentacjach tematycznych Bricoman.

Karta Visa Castorama

Castorama nie posiada stricte lojalnościowego programu, jednak oferuje inny produkt. Jest nim Karta Visa Castorama, dzięki której możemy uzyskać następujące korzyści. Uczestnicząc w programie uzyskujemy 50 zł zwrotu na kartę, jeżeli wykorzystamy z niej co najmniej 300 zł w ciągu tygodnia. Ponadto mamy możliwość skorzystania z zakupów na raty bez odsetek od 3 do 6 miesięcy. Dodatkowo otrzymujemy limit na karcie do 20 000 zł na dowolne zakupy oraz możliwość utrzymywania karty za darmo.

Sklep budowlany - rabaty
Sklep budowlany - rabaty

Dane osobowe a zakładanie karty stałego klienta

Zwykle wstępując do danego programu rabatowego, wymagane jest wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz na wysyłanie informacji handlowych. Najczęściej firmy wprowadzają obowiązkowy wymóg podania: imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail, adresu korespondencyjnego.

Najczęściej firmy wprowadzają obowiązkowy wymóg podania: imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail, adresu korespondencyjnego.

Być może ze względu na zwiększenie świadomości konsumentów o ochronie danych osobowych, z roku na rok ubywa osób, które uczestniczą w programach lojalnościowych. Wyrażenie zgody na przekazywanie informacji handlowych dodatkowo zniechęca, ponieważ wiąże się to z nieoczekiwanym kontaktem telefonicznym, smsowym czy mailowym. Często jednak wyłącznie dzięki przekazaniu powyższych informacji, możemy liczyć na dodatkowe rabaty, o których nie są informowane osoby niebędące uczestnikami programów lojalnościowych.

Karty stałego klienta w sklepach budowlanych - podsumowanie

Podsumowanie - programy lojalnościowe w sklepach budowlanych
Podsumowanie - programy lojalnościowe w sklepach budowlanych

Komentarze

  • abc.krzysztof-c.

    Witam,
    mam pytanie, dlaczego za wyrobienie: karty klienta - trzeba zapłacić: 20.00 złotych ???